Monday 2 December 2013

Alhamdulillah..Another Step Done

Aku taw aku selalu post benda lambat...Bizi beb hujung-hujung tahun ni...Keje pun banyak...Nevermind, tak penting mana semua tu....Just nak citer, 23 November 2013 yang lepas iaitu hari sabtu, terjadi lagi pertemuan dua keluarga...Tujuannya untuk membincangkan perihal dua orang budak yang dah sampai seru nak nikah...Aku ler tue, hehehehhe....

A day before aku dah jumpa future family dulu dah..Sebabnya nak bagi barang untuk bawak masa hari kejadian...En.Tunang balik naik flight pagi Jumaat and terus gerak from Terengganu..So, kesian kat dia nak angkut benda tu all the way...Tak jauh mana pun aku nak menghantarnya...Putrajaya je kot....Tempat nostalgic....

Hari kejadian awal pagi aku dah bangun dah..Punya semangat...Almost pukul 12 camtu baru aku naik mandi..Hahaha, burok laku...Selalunya aku dah terus siap segala..Ni sebab turun nak tanya barang kat mak aku, terusss makan sekali..Masa En.Tunang "Line" cakap dah sampai Nilai, baru aku kelam-kabut naik siap...Dah siap, tetiba mak aku cakap de kesan kuah kat baju aku..Memang tak la kalau nak suruh aku tukar baju lain....

Baju putih ayah aku, baju petak-petak bakal ayah mertuaku

En.Tunang siap buat cover photo Facebook lagi gambar ni...Serius gedik kan?? So, aku pun ikut gak buat perkara yang sama..Ouh, aku pun gedik gak la camtu?? Tema sayangi bapa anda namanya...Haruslah nak kena sayang, kalau tak mana la aku taw pasal proses-proses nak kahwin ni....

Part of my future family

Gambar semua adalah hasil tangkapan En.Tunang yang tetiba bangun..Nak hilangkan rasa nervous mungkin...Kelihatan aku pun ada kat situ dok cover kotor kat baju, wakakakaka...

En.Tunang punyalah nervous sampaikan semua benda yang orang tanya dapat jawapan lain-lain..Kekadang langsung takde jawapan...Sabar jela aku penat explain sebelum ni....Tapi takpe, finally semuanya telah selamat diendorsekan(nasiblah asalkan ada bunyi).....Alhamdulillah sangat-sangat....

Accidentally capture

Aku memang ade pe'el tak pakai selipar kalau dalam kawasan rumah..Sebabnya aku anggap kawasan rumah aku bersih kemain, jadi kenapa perlu risau ye tak??? Masa ni sebenarnya aku tengah berdiri je kat situ..Tak perasan bakal adik ipar aku sama berdiri kat situ...Sedar-sedar En.Tunang dah nak ambik gambar....Maka, sebab itu kain aku meleret gitu...Tengoklah si Aleesya, dah nak sama besar ngan aku...

Aku dah siap buat countdown setiap 30 hari, saja nak rasa nervous, hahahaha...Maka bermulalah perjalanan kami menuju satu ikatan yang InsyaAllah direstui oleh semua dan diredhai oleh Allah s.w.t...Aminnnn.....

No comments: