Tuesday 1 July 2014

Iftar With Family -Planning-

Assalamualaikum...

This weekend as Mr.Hafiz cuti punyalah lama (Mr.Hafiz susah sesangat nak dapat cuti), 
kitaorang plan nak balik merasa puasa di Terengganu...
Aku diajak balik seronok la walaupun lima belas kali buat budget, hohoho....

Sebab cuti aku dah habis, maka balik la kitaorang akan balik di petang Jumaat...
Oh, bukan perjalanan balik yang aku nak cerita kat sini...
Tapi, kisah berbuka puasa....Jadi, mari kita fast forwardkan cerita ni....


My adik ipar suggest Restoran Matahari katanya sedap...
Aku pun google nak cari camne nak book..
Maklum jela bulan puasa plus weekend memang orang fokus nak makan luar je..
Kalau tak reserve awal-awal, memang jawabnya korang sila berbuka minum air botol dulu 
sementara orang lain habis makan...Aku dah pernah rasa, sebab tu aku tau, hahaha...


Zaman teknologi ni, gunakan jela teknologi yang ada...

Step 1: Call no 019-976 2333 atau 010-572 3108 
(maaf aku lupa nak tanya nama orang tu),
 cakap je korang nak book untuk berapa orang, hari apa...

Step 2: Korang yang duduk jauh macam aku ni, 
boleh request encik tu whatsapp je menu untuk confirm booking...
Sebabnya, nak memudahkan restoran plan masak...
Yela, berbuka kan sekaligus...
So, takdela nanti time tu nak order, time tu nak masak...
Pastu waiter salah hantar, korang kecoh, dah jadi sia-sia je puasa, kan?


 
Step 3: Sila baca menu ni lepas berbuka puasa, takut nanti air liur korang meleleh sama...
Simple kan, dah siap dah pakej menu, korang tinggal pilih je nak yang mana...
Tapi, bagi yang tak suka dengan combination lauk tu, boleh je pilih satu-satu...

Step 4: Normally diaorang akan ambil deposit untuk confirm booking...
Namun, skill Public Relation aku telah berjaya menjadikannya exceptional..
Alhamdulillah, rezeki bulan puasa...

Step 5: Whatsapp je encik tu balik untuk pilihan menu korang...
Dan sebab aku dah book hari Selasa (nampak tak semangatnya?), 
maka masa aku menaip ni dah datang dah bau udang goreng tepung tu kat sini...
Dugaan...

So, lepas habis makan baru aku cerita amacam sedap tak makanan kat sini, 
environment macam mana, layanan macam mana, semua la...
Okay, nak sambung hidu bau udang goreng tepung tadi...;p





No comments: