Friday 19 July 2013

Relationship Advice #1 – Share your pictures....everyday

Assalamualaikum....

Ok, start harini nak tukar bahasa diri dari saya menjadi aku, I, gua dan sebagainya.. Walaupun bahasa “saya” tu nampak sopan, ayu-ayu perempuan melayu gituu, tapi aku rasa macam hipokrit sangat pulak.. Dari ayat tu elok tengah marah orang bila guna “saya” macam tak sampai marah tu..Faham? Tak? Ok fine, lupakan...

For those on serious relationship or even baru nak start feeling cinta-cintun, aku rasa korang boleh la nak try share picture.. So, kenapa aku nak beriya suruh korang share picture segala??

  • I'm having seremban-serdang relationship yang mana memang jarang dapat jumpa.. Eleyh, serdang pegi semban mana ade jauh, kau je saja mengada... Dulu boleh je kau hari-hari pegi sampai selayang sana, ni pulak nak kecoh semacam.. Well, dulu memang kitaorang selalu sangat jumpa.. Tapi, lepas cik abang kerja balik nauzubillah kekadang sampai dah malam and aku pulak tukar kerja, memang da tak jumpa sangat...
  • Dia yang start dulu.. Mula-mula macam rimas gak.. Aku ni masa bersiap ngam-ngam je dah setting.. Tetibe kena jadi chamwore sebelum keluar bilik.. Haruslah sebelum keluar bilik, gila kau nak angkat kamera dalam kereta.. Malu weyh uncle sebelah pandang-pandang pastu buat muka macam, “budget cantik sangat”... Lama-lama jadi macam “eh, lom amik gambar la”... Tak lengkap hari tu kalau tak share picture..





  • Tak selalu jumpa tak semestinya tak boleh rasa dekat.. Aku rasa macam dok serumah ngan cik abang bila aku share gambar ngan dia tiap-tiap hari.. Yela, aku nampak muka dia hari-hari...So, level rindu pun rasa macam takdelah teruk sangat... Takdelah rasa seperti diri ini diabaikan.. Gituuuu....
  • Boleh jadi queue awal untuk nak story kat mak/ayah dsb... Bukan senang nak start cakap “mak, saya dah ada bf/gf”.. Cara paling mudah, masa gf/bf korang send picture tu buat-buat lah tinggalkan phone dalam keadaan lights on.. Mesti mak ayah korang tanya “sape tu?”..Tapi, make sure korang tak cakap benda-benda yang “dirty-dirty” tu.. Orang sekarang ni bukan boleh jangka,sangap punya pasal, terus send gambar tuttt dia.. Tak pasal awal-awal kene reject...

Perkara yang paling simple boleh jadi sangat bermakna kalau kita tau cara nak make it extra special.. Bila bf / gf korang start benda yang nampak macam pelik, make it interesting.. Baru lah hubungan tu terasa macam wangi je selalu... Jangan buat alasan tak selalu jumpa untuk berlaku curang, pasang spare part dsb... Be creative loving couple, cheers...


No comments: