Just now aku baru call Mayfin Centre untuk satu urusan
berkaitan mintak dokumen…So, I was referred to department called e-Daftar.. I’m
not sure it’s part of Maybank , Mayfin Centre or not… Kak, saya tahu la akak
baru seronok gembira suka hati balik dari rehat yang panjang…FYI, harini hari
jumaat..Memang most of company akan rehat panjang sebab Solat Jumaat…
I call on 2.50 p. m which I guess korang yang rehat panjang
baru balik rehat…Dengar suara mengah pun dah tau awak tu baru balik…Cara layan
customer I tell you memang tak layak langsung jadi Customer Service…Aku cakap
elok-elok, akak boleh pulak jawab “Ha, apa nombor kereta?”, “Mana ada rekod kat
sini”,”Kita terima dari dealer,mana tahu siapa yang dapat dokumen”…Camtu ke
trainer akak ajar akak treat customer dulu?? Malang tahu trainer akak tu sebab
gagal train akak jadi customer service??
Aku geram pergi kat Maybank punya fan page post pasal hal tu..Ouh
bodohnya aku tahan perasaan nak tanya apa nama akak tu…Maybank, sorry..Aku
bukan nak rosakkan nama company korang..Tapi imagine kalau bukan aku, mungkin
orang lain…Yang rosaknya nama company korang jugak…Sudahlah aku sebut nama lain
kau dengar nama lain….Pastu salahkan aku cakap nama takde dalam rekod….Ni bukan
kali pertama aku call customer service akak oiii…..Tempat lain ok je, kau pulak
nak lebih berlagak…Satu lagi pantang aku ialah bila aku call orang tu pergi
cakap dengan orang lain..in the middle of conversation pulak tu…Akak tak boleh
ke nak tunggu lagi 5 minit nak cerita pasal nak order kat sape??
Tolonglah kalau dah jadi Customer Service or call centre tu
beradap sikit….Aku pun cakap kasar jugak, pernah jugak maki orang…Takkan bezakan
kerja dengan personal pun tak tahu kot kak??? To me, you are such a failure…Akak,
walaupun saya tak tahu nama akak, saya harap one day akak akan diberi rahmat
untuk beradap sikit bila cakap dengan orang….Or, mungkin akak cakap dengan mak
ayah akak pun style biadap camtu kot…Sorry, no further comment…..
Second time aku call lagi…Nak mintak copy je pun…Kali ni Cik
Atikah..Ouh, sangat baik…Mungkin anda sangat comel sebab tu cakap pun
sopan..Eh, dapat tahu nama akak tadi..Akak Zainun rupanya..Maaf dah maki akak…Sapa
suruh treat orang camtu??Beware Customer Service, ada orang boleh tahan sabar
and ada orang tak menyabar..Macam aku….
No comments:
Post a Comment