Friday 16 August 2013

Customer Service Mayfin Centre Biadap…



Just now aku baru call Mayfin Centre untuk satu urusan berkaitan mintak dokumen…So, I was referred to department called e-Daftar.. I’m not sure it’s part of Maybank , Mayfin Centre or not… Kak, saya tahu la akak baru seronok gembira suka hati balik dari rehat yang panjang…FYI, harini hari jumaat..Memang most of company akan rehat panjang sebab Solat Jumaat…

I call on 2.50 p. m which I guess korang yang rehat panjang baru balik rehat…Dengar suara mengah pun dah tau awak tu baru balik…Cara layan customer I tell you memang tak layak langsung jadi Customer Service…Aku cakap elok-elok, akak boleh pulak jawab “Ha, apa nombor kereta?”, “Mana ada rekod kat sini”,”Kita terima dari dealer,mana tahu siapa yang dapat dokumen”…Camtu ke trainer akak ajar akak treat customer dulu?? Malang tahu trainer akak tu sebab gagal train akak jadi customer service??

Aku geram pergi kat Maybank punya fan page post pasal hal tu..Ouh bodohnya aku tahan perasaan nak tanya apa nama akak tu…Maybank, sorry..Aku bukan nak rosakkan nama company korang..Tapi imagine kalau bukan aku, mungkin orang lain…Yang rosaknya nama company korang jugak…Sudahlah aku sebut nama lain kau dengar nama lain….Pastu salahkan aku cakap nama takde dalam rekod….Ni bukan kali pertama aku call customer service akak oiii…..Tempat lain ok je, kau pulak nak lebih berlagak…Satu lagi pantang aku ialah bila aku call orang tu pergi cakap dengan orang lain..in the middle of conversation pulak tu…Akak tak boleh ke nak tunggu lagi 5 minit nak cerita pasal nak order kat sape?? 

Tolonglah kalau dah jadi Customer Service or call centre tu beradap sikit….Aku pun cakap kasar jugak, pernah jugak maki orang…Takkan bezakan kerja dengan personal pun tak tahu kot kak??? To me, you are such a failure…Akak, walaupun saya tak tahu nama akak, saya harap one day akak akan diberi rahmat untuk beradap sikit bila cakap dengan orang….Or, mungkin akak cakap dengan mak ayah akak pun style biadap camtu kot…Sorry, no further comment…..

Second time aku call lagi…Nak mintak copy je pun…Kali ni Cik Atikah..Ouh, sangat baik…Mungkin anda sangat comel sebab tu cakap pun sopan..Eh, dapat tahu nama akak tadi..Akak Zainun rupanya..Maaf dah maki akak…Sapa suruh treat orang camtu??Beware Customer Service, ada orang boleh tahan sabar and ada orang tak menyabar..Macam aku….

No comments: