Wednesday 14 August 2013

DIY Sendiri Kad Kahwin…



Nak kahwin, kena pandai berjimat-cermat.. Benda yang rasa tak perlu nak dibazirkan jangan nak membazir… Survey kad kahwin kat website memang boleh buat rambang mata.. Tapi, bila difikirkan kena bayar RM 0.50++ untuk benda yang kita bagi and orang buang camtu je memang menyedihkan.. Nak buat macam mana, dah memang lumrah camtu… Untunglah aku dapat bakal suami yang sangat kreatif…Maklumlah, orang banyak masa off, haihhh….

Firstly, aku macam saje je la cakap-cakap ngan dia nak buat kad kahwin sendiri sebab aku tengok dia pernah buat untuk akak dia.. Masa tu dia macam buat derkkk je… So, aku stop… On one fine pagi buta, he send me something kat facebook.. Ok company takleh online facebook masa kerja, so takde screen capture…



Haa, cantikkan??Masa aku tunjuk katun ni kat ayah aku, boleh pulak en.ayah tanya kenapa mata yang perempuan tu takde sebelah…Tskkk..So, start dari sini, semangat melampau en.tunang  buat design..Tiga kali tukar design baru aku nak cakap ok..Nasiblah dia layan perangai aku..

Ni design yang first...Reject sebab kau tak nampak ke berapa banyak kaler yang akan digunakan kalau print nanti?? Lagipun plan nak buat 2 in 1 card...So, ni macam tak sesuai...Elok nak berjimat terus jadi terlebih bajet pulak nanti...Pastu cakap sepatutnya nak jadi bakal isteri kena pandai manage kewangan..Ok fineeee....



 Second design...Ok aku malas nak sentuh sensitiviti dia ni yang memang suka sangat warna merah...Sekali lagi aku kena berusaha yakinkan dia jangan nak membazir....So, tak jadi jugak design yang ni....



So, ini adalah final design yang kitaorang setuju…Simple…Tapi, yang penting semua information ada…Plan nak print atas kertas A4 yang gsm tebal…FYI, kat serdang banyak giler kedai printing yang mungkin boleh bantu aku and korang print kad sendiri dengan kos yang lebih rendah…Rajin-rajinlah survey..Makanya, takdelah aku rasa sadis sangat bila orang buang kad ni begitu sahaja and sibuk pula menelefon tanya arah rumah pengantin dengan alasan ntah mana mak cik kiah kau letak kad haritu...

Ni design untuk bahagian dalam...Sekarang ni aku masih blur lagi sebenarnya keadaan kad ni camna kalau dah lipat...Puas dia terangkan aku tak faham..Hahahahaha...

Sekarang tengah fikir mana nak tempah rubber stamp untuk main chop-chop kat sampulnya nanti…Bakal penat but I’m going to love it…Dah siap aku update…Ok, sekian sahaja…



No comments: