Friday 27 September 2013

10 Perkara Yang Korang Perlu Tau - Edisi Bajet Perasaan-


Ini kira entry re-posts…Kalau korang jumpa entry ni kat blog lain, tu aku gak yang tulis…Cuma, yelah aku yang tulis…

Aku ni memang sangat dikenali sebab perangai cengeng..Taw cengeng tu pe?? Cengeng tu…dah, gi bukak kamus zaman batu….Tak lama lagi aku nak kahwin..So, nak berbuat amal, maka dengan rasa berbangganya aku akan reveal kat korang the other side of me…



1: TAK PANDAI SENYUM   
Nak kata tak tahu macam menipu sangat bunyinya…Penah kawan aku masa form 3 dulu cakap aku senyum tak ikhlas…Erk?? Tapi, sebab dia sorang je yang cakap camtu, orang lain tak pun, maka aku biarkan jela sebab anggap dia dengki group aku selalu kene puji masa presentation kat skola…Tapi aku start fikir balik mungkin dia betul…Walaupun aku senyum dengan gembiranya, tetap orang cakap aku garang…Masa aku last sem kat kolej dulu, member aku siap sarankan aku pegi kelas belajar senyum sebelum nak kawen…Hahahahaha…

 

 
2: MAKAN MASA MEMANDU 
Kalau aku gemuk, aku akan salahkan 100% kat tabiat aku yang satu ni…Aku ni pesen yang kurang sabar dan manusia paling banyak maki orang masa aku drive…Bayangkan, hari-hari aku drive pergi keje, 80% masa aku drive aku maki orang…Orang ni bangang la, orang tu tak taw bawak kete la, like aku ni perfect sangat masa drive, haihhhh….Tapi, kalau aku makan, takde pulak aku maki hamun orang…So, aku makan la, kurang sikit dosa kering aku….






3: DENGAR RADIO KUAT-KUAT
 Family aku cakap aku pekak, dengar radio kuat-kuat…Mungkin ni badi sebab dulu aku suka mengata orang yang bawak kete pakai speaker penuh kat bonet, last-last aku yang pasang radio volume 20…And mungkin sebab aku cepat hilang fokus kalau tak dengar bunyi bising….

 4: TIDUR TAK TUTUP LAMPU
Sejak aku sepak sang manti sebab cabut bulu jari kaki aku, terus aku fobia tidur tutup lampu…Lagipun aku rasa kalau sunyi otak aku yang jahat suka bagi dengar bunyi pelik-pelik…Harapnya tabiat ni hilang after aku kahwin nanti…Kalau tak, ermmmm…Ok, malas nak fikir ke depan sangat….

5: TAK PANDAI DATING
Aku Cuma ada 2 orang ex-boyfriend je dalam hidup aku, sorang masa form 6, sorang lagi, 3 years back… Yang lain non-applicable sebab kenapa nak panggil special kalau Cuma bertahan kurang sebulan….Mungkin aku ni membosankan…Yela, asal jumpa beriya si dia Tanya nak pergi mana, nak makan apa, nak buat apa, aku Cuma jawab “Sukati awk la,saya tak kesah pun”…Sape tak hangen kan??



6: TAK MAKAN PEDAS
 Aku tak penah makan sos cili or cili yang fresh tu…Yang dalam masakan tu penah la…Bukan sengaja, tapi, kalau aku makan benda pedas, kurang sepuluh minit mesti pegi toilet…Mak aku masak pun kalau aku rasa pedas, aku tak makan…Lauk yang aku masak or makan mesti takde kaler merah sume tu....Memang nampak cam tak menarik, tapi lagi tak menarik kalau aku ulang-alik toilet tahan pedih segala...




 7: PEMINAT TEGAR CHOCOLATE
 Aku mampu habiskan satu bar besar chocolate tu dalam masa kurang setengah jam...Seorang diri...Sebab tu la gigi aku rongak, hehehehe...Nampak tak kenapa aku tulis chocolate instead of coklat pastu siap letak gambar menggiurkan kat situ?? Bukan sebab spell check yang ubah suka hati dia, tapi sebab aku nak bagitahu chocolate yang makan tu, bukan coklat yang warna tu....Chocolate tu penghilang stress, patutlah kalau budak kecik nagis bagi chocolate je dia diam…Eh, kalau aku nagis pun korang bagi chocolate aku benti nagis gak…Heh…

 

8: TAK SUKA PAKAI JAM LAMA-LAMA
 Masa siap-siap pakai jam, bawak kete pakai jam, sampai ofis terus bukak jam…Aku memang suka kumpul jam..Yela, satu jam RM 10, tak ke hari-hari aku boleh tukar jam…Sebab dah dasar takleh nak simpan elok-elok, maka semua jam telah “ter” buang masa aku pindah last time….Tskkk….


 10: CEPAT MENGANTUK
 Bagi je bantal, aku mesti aku akan dengan pantasnya tidur…Actually takde bantal pun aku akan lena gak…Tidur dalam kete paling banyak…Balik keje settle makan and sakat anak buah aku, teruss aku naik tidur…Kekadang time aku cakap ngan En.Tunang pun boleh tertidur…Nasib aku berkongsi perangai ni ngan dia,hahahaha…So, boleh la sama-sama marah kalau salah sorang tertidur…


Cukup 10 dulu kot…Yang lain tu tak yah la korang taw…Nanti ape je perangai buruk yang tinggal kat aku kalau semua aku dah bagitaw ye tak??

No comments: