Sunday 29 September 2013

Hantaran Mission - Part 1-

Semalam aku ngan En.Tunang pergi jalan dari pagi sampai malam carik barang untuk kawen...Niat asal nak survey-survey dulu..Tak taw aku En.Tunang pesen tengok kalau berkenan terus beli....Tergamam aku sebentar...Sampai balik rumah kaki rasa lenguh-lenguh sebab tu post lambat sehari..Alaaa, macam la orang nak heran kan??

En.Tunang sampai rumah aku dalam kul 9 lebih camtu..Aku tak sure kenapa kitaorang tak amik gambar langsung semalam..Lagi sibuk fikir macam-macam kot...Balik baru sedar takde gambar sama-sama...


Gambar aku capture sementara tunggu En.Tunang datang and gambar En.Tunang aku capture masa tengah makan pagi

First destination Nilai 3...Wajarlah kan, aku kan penduduk tetap Seremban...Lagipun worth it beli barang kat sana..Tips?? Pergi masa hari biasa, sure korang akan terkejut ngan harga yang korang boleh dapat kalau nak bandingkan kalau pergi masa hujung minggu or cuti sekolah....

Kain ni untuk majlis bertandang kat Terengganu...2 meter kain lace penuh, 4 meter kain untuk perempuan and 4 meter kain baju lelaki total RM 280....Asal dalam 300++..Membeli kena bijak, lagi-lagi kalau bangla yang entertain korang...Gunakan pengalaman handle foreign student dulu, jadi beza harga akan ada....Rancang nak buat baju jubah for me sebab aku kena fikir tahap kesopanan masa kat sana, tak boleh suka-suka nak pakai baju pe...Assume baju bertandang settle...

Settle cuci-cuci mata kat Nilai, kitaorang gerak pergi Jusco Seremban 2...Plan asal pun nak survey gak pe yang patut... Tetibe kat kaunter perfume amoi tu cakap tengah buat sale...


  Perfume for him

Asalnya En.Tunang nak carik Hugo Boss yang kaler merah hitam tu...Malangnya takde yang version gift set...Kitaorang pulak tak terfikir nak beli satu-satu and wrap....Masa bau Ralph Lauren ni, macam best je bau dia...Soft and sweet gitu...Ni man edition no.2...One set RM 340 after discount...Amoi tu penat je balut segala, balik rumah anak buah aku cucuk wrapper...Kena la bukak...Nak dekat baru wrap balik.....


Ralph Lauren for women kaler pink ni pun no.2 

Tak boleh blah kan kebetulan kitaorang...Perfume pun nak sama brand and nombor gak...Over tahu......Yang women edition ni one set RM 250...Bau pun lembut wangi...Ok suka...Aku bukan particular sangat pun pasal perfume ni...So, bila En.Tunang cakap dia suka baunya, aku pun ok aje....

Jalan lagi sebenarnya nak terbeli benda lain gak...Pujuk hati nak survey tempat lain dulu, maka stop beli kat situ...Terasa macam orang kaya sehari shopping sampai almost RM 1000, wakakaka....Pulak tu pergi Nilai 3 sampai 2 kali....Makan pagi sup dengung, makan tengahari McDonald's, makan malam plan nak pergi makan nasik arab tapi tak jadi sebab mak aku call cakap abang aku nak belanja western...Alhamdulillah rezeki....

Walaupun rasa yang plan tak sama ngan pe yang kitaorang beli, alhamdulillah kitaorang puas hati...Bajet ngan actual pun ngam-ngam je...Ok la tu kan menteri kewangan kau ni??? Hahahha...Ok, sampai sini dulu citer...

No comments: